Feeds RSS
Feeds RSS

13 November 2010

pasar malam dan kami

hai readers..eh..bismillahirrahmanirrahim....
smlm kami skuarge g pasar malam..wpun pasar mlm je..mcm2 yg da berlaku..bkn stakat g pasar malam je.......
ni cte kami skuarge (sume dr school yg sme,PPKBSM)..


  • daus (norfirdaus)
  • aida (me)
  • as (asiah)
  • shu (shuhaida)
  • kakngah (ain najihah)
  • eddy (nurzeera)
  • ecah (aisyah)
  • zuk (hiatul zukni)
  • ana (farhana)
  • syid (syida)
smlm aku mntk tolong daus bwk kn aku g pasar mlm,aku nk bli jeruk yg dkirim mbe2 skolah aku dlu..dyorg mmg ske gle jeruk..then abs je paper bi kami pon stat la berbincang nk g rmai2..kami 9 orang tp kete ade 1 je..cmne ek..nk sumbat dalam bonet kah??atau nk letak atas bumbung??hm..hm..daus ckp bia dye berulang 2 kali trip..oh no....daus,u make me fallin luv with u..np u ni baek cgt..haha..rumate aku yg sowg ni mmg baek,dyela kejut kami subuh pg2..eh..da2..uke berbalik kpd tjuk asal..mlm 2 pon kami g la..............


smpai je kt sne kami pon duduk n ape lagi....bergamba...2 perkare wjib yg mmg xley tinggal la..
kt belakang menara jam ni la pasar malam



                                                              pasar malam yg kami pegi,,

statla pengembaraan kami dlm pasar mlm 2..jeng..jeng..jeng..hehehe
kami jln berpecah2..aku,as,zuk ngan syid jln skali..1st brg kami cri belt..aku ngn syid mmg nk cri belt..tawar pye tawar pakcik 2 bg la kami murah..syid bab tawar menawar nih mmg expert..haha


skarang time aku nk memborong jeruk..mne la tmpt jeruk yg sedap nih..mata aku kiri kanan cri gerai jual jeruk..finally i found it....woo..mmg byk pakcik ni jual jeruk..pakcik ke abg hentam je la labu..ahaha




tibe2 ak teringat..............................


kakngah(mbe skolah ak dlu) : aida aku nk tempah jeruk.nanti aku bayar..
aku : ok,ko nk jeruk ape..
kakngah :aku nk pelam 8 rggt,kedondong 8 rggt,salak 5 rggt...
aku : haaa....(mak ai ni nk mkn ke nk jual blik) haha


pas2..........


usna : aida aku nk jeruk cermai sebalang..
aids : (woo~ lagi la dasyatnye)..haha..insyaAllah akn ku ushakan..


aku pandang je pakcik 2..(cmne aku nk ckp kt dye nih..aisey..)
jeruk cremai usna xd balang la pulak..xpela usna plastik pon uke la ea..hee
ak ckpla nk jeruk cermai 10 rggt..pakcik 2 tye ak 2 kali,10 rggt ye..(aku da abis wt mke seyes da nih..ish) haha..ye pakcik...


syid pn memborong jeruk jgk..smbil2 tgu dye bgkus 2 syid pon berborak la ngn pakcik ngan loghat 'johor+utara' dye 2..hehe..makin hbt da minah sowg nih..bru 6 bulan duk cni..haha


da siap sume pakcik 2 pon mengire...total RM44..banyak gle jeruk aku bli..slalu bli 4 rggt je..ni bpuluh kowt..haha..aku ade jgkla bli tuk family aku..buah tangan la katekn..hik2...


















haa 1 lagi..kami sume bli potato spring..menarik bnde 2..somthing different..sedap jgkla..



trip pertame da smpy kat tmpat femes jual char kew tiaw,char kew tiaw omaq..perut da lapa gle..sedap pekena char kew tiaw nih.smpai2 je kt meje aku terus mkn..ish2..ape la nk jd ngn aida nih..aku bace bismillah ..dlm aty la..hihi..
akhrnye kamy sume kekenyangan...erkkkk~alhamdulillah..
















da siap sume 2 kami pon berjalan balik menuju ke kete.....tapi..........


jap2....eddy ni np lak.....rpe2nye ajk bgmba kt taman...ade taman dkt2 c2..cntik jgkla suasane mlm dye..kami pon bergamba la dgn sakan nye..mcm2 ada..ahaha




da penat bergamba kami trip pertame naek kete n pulang ke usm..
trip kedua msih x kelihatan sbb sbuk bgamba..hihi
ayat ak xley lpe 'kite ni mcm nk grad esk je kn'..hahaha..btol 2 as..mcm next sem xley g je kn..wlaupun ade 3 taun stgh lagi tp mmg besh la lau abs kn mse sme2 mcm nih..


sebenanye kami still dlm mud exam..last paper kami isnin mgu dpn..killer paper.mechi..
lastly..2 all my pren gudluk last paper..n all readers doakan kejayaan kami..






p/s :tuk makluman sume kete yg kami naek 2 kete daus..mne2 kami pegi sume naek kete daus..2 kete daus,thnx a lot byk berjase ngn kami..haha..n 2 daus,thnx ye bwk aida bli jeruk RM44 nih..hehehe..1 more thing tuk pengetahuan sume,PPKBSM stand for PUSAT PENGAJIAN KEJURUTERAAN BAHAN N SUMBER MINERAL.. (:
tengs for reading.kiss ckit.muah..!

2 comments:

fifianggun said...

waahh!!!jerukk!!1nak!!!!!!

me said...

hihi..adela tuk u fi..just xstate nme u je kt ats 2..
dtg uma k (: